Så galet skoj

Fast egentligen ganska tragiskt...
Varför väljer man att spara sånt här? Vem har liksom nytta av banden?


Jag gillade mycket ballader när jag var yngre, jag stod väl i ett hörn på diskona och "tröck" och suktade efter DEN där snygga killen. Gick hem och lyssnade på mina ballader, tyckte synd om mig själv för jag var för "tjock" för att just DEN killen skulle bli kär i mig. Jag var ju bara en kompis, kommer ihåg meningen han sa som om det var igår...

-Äsch, du är ju ingen tjej Sara, du är ju en kompis.
Meh!?!

Gjorde ofta "blandband" med ballader och kallade dem för Kramgoa låtar, alltså allvarligt?!? ;) Och till de här låtarna satt jag och "tryckte" i mig en massa onödiga saker...

Den här lådan åker ut, det må bli antikvärde på den om 75 år som en vän på facebook sa men det struntar jag blanka f.. i! Jag kommer aldrig lyssna på de här och OM jag skulle stoppa dem i spelaren här hemma så skulle den nog tugga upp dem.
Letade upp Radio City Love songs på spotify, galet skoj! :) Kommer ihåg varje låt och varje textrad, jösses vilket minne man har. ;)

Jo, och killen jag suktade efter är jag vän med på facebook...

Kommentarer

  1. Vissa saker har man sparat i onödan. Låtarna finns ju att lyssna på ändå. Och nu har du ju tagit en bild som du kan spara istället. :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst så bra! :)
      Vilken tur att spotify finns ändå och ett foto tar ju inte lika stor plats. ;)

      Radera
  2. Vi har rensat ur en sådan låda vi med.....fast jag stoppade banden i en spelare först och jag kan tala om att det svajade duktigt....=)

    Goa supersöta lillsyster yster, älskar dig!

    SvaraRadera
  3. Haha, det där låter som jag! Fast jag döpte dem inte till något som låter som en dansbandsskiva. ;-) Min kartong slängde jag för ett antal år sedan för jag hade inte ens en kassettebandspelare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jag har ju en spelare. Den stereon vi har i vardagsrummet är min "gamla" från Ekholmstiden och i den är det dubbelspelare. Men jag har ju inte spelat i den på flera år...

      Dansbandsskiva ja, de hette visst så de också.

      Radera
  4. Men åh, blandband! :)

    Vilken skitkorv till polare du hade förresten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en riktig skitkorv var han men jag fortsatte ju vara kär i honom?!? Öh, dead end liksom ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?