Hantverksgården i Ledberg

Idag efter jobbet for jag till Ledberg, där finns det en liten butik som har inriktat sig på hantverk som både är egenproducerat men också från lokala hantverkare. Att besöka Hantverksgården är en fröjd för ögat och för själen. Ett lugn sprider sig, iaf i mitt hjärta, när jag kliver in genom dörren.
Nu har jag bara varit där två gånger men ändå, en riktigt mysig liten butik (som "kräver" stora plånboken eftersom man vill handla allt) där det finns faktiskt saker för hela familjen.

 
 

Det finns en liten pysselhörna för barnen samt djur på gården, både får och kaniner. På övervåningen kan man låta "gubben" ta en fika medan man själv botaniserar bland alla grejer. Fast det är klart, gubben kanske man väljer att lämna hemma. Det har iaf jag gjort de gångerna jag varit där.
Förra veckan startade julen på Hantverksgården och fram till den 23 dec kan man åka dit och handla, små presenter till skolfröken eller till någon annan som uppskattar hantverk.

Och som jag skrev tidigare, jag ville ju ha med mig massor hem men nånstans måste man ju behärska sig. ;) Men det som fick följa med hem var den egentillverkade Ledbergstomten som finns i fyra olika storlekar och i fyra olika färger. Tomten som fick hänga på, den här gången, var lite juligare och jag känner redan nu att han kommer att behöva några kompisar... ;)



 
"skafferiet" där man absolut kan hitta nåt gott :)





 
 

 
Jag har inte fotat allt, nåt måste ni ju få upptäcka själva när ni åker dit. ;)
För att åka dit, det rekommenderar jag!
 
Ledberg har inte bara Hantverksgården, utan det finns även ett krukmakeri tydligen. Där har jag inte varit (än) men vad jag förstått har de mycket fint dem också. :)
Och när ni ändå gör ett besök i Ledberg, passa på att passera Boställets vedugnsbageri och köp ett gott bröd eller varför inte deras fina bullar.

 
Bullarna inhandlade på Bostället och fatet är från Hantverksgården förra gången jag var där. :)

Kommentarer

  1. Dit får vi åka nästa gång jag är hos dig och hälsar på! =)

    Love U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt klart ett nytt utflyktsmål när det kommer folk hit. Så nu blir det inte bara Cloetta ;)

      Radera
  2. Tack Sara! Kul att läsa och se dina fina bilder. Skrattade när jag läste om kaninerna, de är av den mer lättskötta sorten, samma som våra hästar som står bredvid, du var väl aldrig framme och tittade närmare på dem? Ha en bra dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, nu skojar du med mig?!? Kaninerna, var de inte äkta? Haha, gud så roligt och du har rätt, var aldrig fram och hälsade. ;)
      Men jag får kolla på söndag för då kommer jag igen då vi får besök. :)

      Radera
  3. Säger som du sa till Leila; nu blir det inte bara Cloetta när jag är i dina trakter ;-)
    Vilket mysigt ställe - ska genast kika in på din länk!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?