Fars dag en vecka försent...

Förra söndagen skulle pappa ha kommit och fixat låset till balkongdörren. Men med vissa förhinder blev det inte så utan det blev idag istället. Och medans pappa och Lokförarn fixade det lurade jag med mig Rakel till Hantverksgården där ytterligare en tomte fick följa med hem. :) Ja, och så lite annat smått...

När jag var barn och vi var på släktkalas stod alltid min faster för tårtan. En sån där marängtårta med grädde och bär, ni vet. Jag tänkte överraska min far och baka en sån och det var ju inte så svårt. Dock blev jag orolig att inte äggen skulle räcka, blev ett kvar. Och när marängen skulle vispas upptäckte jag att strösockret tog slut. Men uppfinningsrikedomen fanns där så jag mortlade ett par sockerbitar. ;) Men det är så typiskt mig att påbörja utan att kolla så allt finns hemma.

Dagens meny
Köttfärslimpa med kokt potatis, broccoli och kantarell och konjakssås.
Kaffe och marängtårta med citrongrädde och hallon


Ska de va, ska det väl va? ;)


Kommentarer

  1. Åh en sån tårta vill jag också baka!

    SvaraRadera
  2. Mmm min favorit tårta.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?