En härlig måndag


Måndagar kan vara skitjobbiga men jag måste nog faktiskt säga att jag tycker motsatsen.
Jag börjar sent, vid 9 så jag behöver inte ha ångest på söndagskvällen för att gå och lägga mig. Jag känner mig oftast väldigt utsövd när jag vaknar och kan ofta ligga kvar och fundera lite på livet innan jag går upp.
Det enda som kan mörka måndagen är den där urbota och trista vågen, den som jag varje måndag ser till att "äntra", nånstans därimellan att blåsan är tömd och innan jag klär på mig.

Men idag visade den minus, -1.2kg och sen jag började föra dagbok och väga min mat har jag lyckats plocka bort 3.5kg och det är bara 6.5kg kvar till målet jag har till jul.
Lyckas jag? Det återstår att se men det är 7 veckor kvar till julafton så varför inte? ;)

Annars har det nog bara varit mörkt hela dagen, solen har inte orkat ta sig igenom molnen vilket gör ju att man blir något tröttare än vanligt. Men i morgon lovade metrologerna lite sol och då kan ni räkna med att jag är ute. ;)

bild från gårdagens promenad

Kommentarer

  1. Bra jobbat! Åh fortsätt så så är du snart framme vid ditt julmål!

    SvaraRadera
  2. Heja Sara, så himla bra du är!!

    SvaraRadera
  3. Heja heja!
    Det fixar du om du vill!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?