Att glida på räkmacka

Igår bestämde vi att vi skulle äta nån go macka till kvällen, både Lokförarn och jag skulle äta lunch under dagen och eftersom han skulle vara hemma "sent" bestämde vi oss för nån varm macka. Men så på jobbet berättar en arbetskamrat att hon hade ätit räkmacka igår. Oj så länge sen vi gjordet det här hemma så efter jobbet åkte jag till affären och inhandlade div ingredienser för att överraska här hemma med räkmacka.

Så vi inledde helgen med en sån här, inte så dumt va? ;)

 
 
Annars har vi en helg med relativt oskrivna blad, skulle vilja åka förbi Hantverksgården i Ledberg i morgon som premiäröppnar för julsäsongen i morgon. Men samtidigt känns det liiiite tidigt än så jag drar lite på den karamellen ett tag till.
En tur till tippen bordet det bli iaf, annars får vi väl se. Hade inga snickare här hemma när jag kom hem, de var tydligen färdiga för dagen. Nu ser det ut som om det är borttagning av det gamla taket och sen nya takpannor som gäller.
 
När jag var i affären idag passade jag även på att hämta ut ett "litet" paket från Ellos. Inte mycket kläder den här gången utan snarare lite till hemmet. Ett set gardiner som vid första anblicken var så grymt fula att de slutligen blev rätt coola. Lokförarn har inte sett dem (än) men än så länge får de ligga i garderoben eftersom rummet jag tänkt för dem inte är iordninggjort. ;)
 
bild lånad från ellos.se
 
 
Ett paket med "juliga" sängkläder i rödrutigt som var lite gulligt och så en liten "kalender" i trä som jag hade tänkt mig i samma rum som gardinerna. :)


Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?