Scared!

Ibland blir jag rädd för mig själv...

Är du helt säker på att du ligger i sängen hela natten när du sover?
Du är helt säker på att du inte är uppe och springer?

För x antal år sen, när jag bodde hemma, drömde jag efter en kväll på krogen att jag öppnade upp balkongdörren och ställde mig i "polisposition" och tittade ut över gården. Vi bodde i stan och jag hade fransk balkong. Men till saken hör när jag vaknade på morgonen, att balkongdörren stod på vid gavel och att jag sover i bara trosor. Hm, hade jag stått där i dörren?!? Dörren var ju faktiskt stängd när jag la mig...
En fråga jag förhoppningsvis aldrig går svar på. ;)

Igårkväll när det var dags att sova gjorde jag i ordning mig och hoppade i min pyjamasjacka. Att jag kan ta av mig kläderna under natten är inget konstigt. Men i natten vaknade jag till, upptäckte att jag inte hade jackan på mig. Tänder lite snabbt för att lokalisera tröjan och ser den på nattduksbordet. Fine, ligg där då!
Det läskiga kom nu till kvällen när jag ska ta på mig jackan. Då vecklar jag ut den och ser hur jag har vikt den. Inget snabbjobb här inte, snyggt och prydligt. Precis som när man viker en skjorta man är rädd för att den ska bli skrynklig.
Det här gjorde alltså jag i sömnen, vad gör jag mer tro?!?

Kommentarer

  1. Fy vad läskigt att tänka på.....jag vet att mamma gick i sömnen i alla fall, pappa var ju ner på gården och hämtade henne en natt i nattlinnet (tur hon sov med det). Vet ju bara att jag har gått i sömnen när jag var barn men jag har ingen aning, sover ju...det kanske är något som är ärftligt.

    Love U

    SvaraRadera
  2. Äh fy! Det är ju lite läskigt!

    SvaraRadera
  3. Hahaha gud va creepy! Jag gick i sömnen som barn men det förstod inte mina föräldrar direkt eftersom man tittar. En gång hade jag när alla andra sov gått och ställt en väckarklocka på kanten på översta trappsteget i vår extremt branta trappa utan grind. Då blev min mamma väldigt rädd minns jag.

    Kan du inte filma dig själv en natt med övervakningskameror? Det vore kul att få se! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag gick mycket i sömnen som liten. Men jag trodde att de flesta slutade med den nån stans under uppväxten? Spännande och lite läskigt! Du kanske kan låna nån form av kamera med röelsesensor som bara filmar när någon rör sig? Eller så är det lika bar att inte veta! /Ica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?