Fortsätt till huvudinnehåll

Många tankar och funderingar

Vilken dag...

Sen i somras har både Lokförarn och jag diskuterat det här med att införskaffa husvagn eller husbil. Vi som gillar att åka mycket tycker kanske att husbil är mer vi än vad husvagn är, men det är så mycket att tänka på att man blir knäpp.
Husbil och husvagnsmässan i Jönköping kan ju vara en bra grej att gå på. Sagt och gjort, den går under helgen nu och eftersom Lokförarn har ledig helg valde vi att åka iväg över dagen idag.
Jag har aldrig varit på Elmia och redan när vi gått genom Hall A var jag helt snurrig i huvudet. Och då ska det tilläggas att Elmia har fler hallar, ända upp till Hall D tror jag det var.

Vi såg mycket lustigt, vi såg mycket dyrt och vi såg mycket som absolut inte passade varken vår smak eller plånbok. Allt var nytt och stiligt, design'at och inrett så "tittaren" skulle bli lite "sjuk" och köpa, köpa, köpa.
Jag som är uppväxt i Kabe tycker ju att kaben är bäst, den har bäst förvaring, snyggast skal och inrede och är ja, helt enkelt bäst. Men priset är ju inte det, bäst alltså... Dyrare vagn kan du få leta efter men då betalar man ju hälften för namnet.
Men visst, vi var inte ute efter att handla (inte idag iaf) utan var mest nyfikna på nya modeller och hur vagnarna/husbilarna ser ut. Det fanns många vrålåk som man inte ens vågade gå in i för de var så dyra. En del med så stort garage att en mini-cooper eller en fiat500 lätt fick plats.

Men med 6 timmar av oavbrutet traskande, i och ur, fram och tillbaka var vi aboslut inte något klokare. Vagn eller husbil? Är det "long-stay" som gäller eller vill vi åka omkring? Halvintegrerad eller hel? Kabe eller Solifer? Solifer eller Adria? Kabe eller Cabby?

Många frågor som vi nog får fortsätta fundera på...

Kommentarer

  1. Jag som aldrig skulle sätta min fot i en husvagn igen kan tänka mig en husbil. Knasigt men jag tänker att det är lite friare med husbil och inte får jag känslan som jag får med husvagn "parkera på en camping fram med groggen stanna hela semestern"... Skadad jag vet! Men en liten nätt husbil, med enkel standard som tar mig och familjen runt i Sverige och Europa, det skulle jag kunna tänka mig. För jag vill se. Inte stanna. Men de är ju så fasligt dyra!

    SvaraRadera
  2. Det är en hel vetenskap när det gäller husvagn/husbil......först måste ni nog ta ställning till om vad ni vill ha vagn/bil, sen kanske det blir lite lättare att välja.
    Älskar husvagnslivet och är mycket nöjd med vår gamla pärla, hoppas den håller ett bra tag till. Vi kommer nog aldrig bli några som flänger och far, utan vi kör nog till ett mål och sen stannar vi där...kanske beror på hur vi flängde när vi var barn....=)
    Hoppas ni hittar något som ni vill ha och att vi kanske kunde campa ihop någon gång.....

    Love U

    SvaraRadera
  3. Helt fel sak att säga i sammanhanget, jag vet, men jag har helt enkelt inget annat att säga: jag vet massor med fantastiska hotell, man får många hotellnätter för priset av en husbil;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …