Tårta, tårta, tårta!!!

Har precis sett på Hela Sverige bakar och jisses så sjuk jag blev på att baka tårta.
I ärlighetens namn har jag aldrig bakat tårta (från färdiga bottnar ja, men gjort egna nej) och efter kvällens program blev jag som sagt helt sjuk.
Jag måste baka tårta och som tur är fyller jag ju snart så en planering på tårta startar nu...

Att jag aldrig bakat tårta är väl för att det har aldrig varit några större bjudningar på kalas här hemma. Lokförarn vill inte bli firad på födelsedagar och det brukar inte dyka upp nån som vill fika. Jag har istället då gjort cupcakes-tårta där man får en liten bit. För i ärlighetens namn behöver varken jag eller Lokförarn en stor tårta liksom.
Men så, iår blir det annorlunda helt klart!

Men om programmet då, vad tyckte jag?
Ett kul koncept förstås men vad är vitsen att baka under press? Och utan receptsmått?
Att höfta när man lagar mat är ju inga problem men att göra detsamma vid bakning kan ju få det hela att gå käpprätt åt skogen. Men det ska bli roligt att följa dem ändå.
Men oj så sugen jag blev på att baka, undrar om jag kan hitta på något i morgon. ;)

bild lånad från tv4.se

Kommentarer

  1. Jag vet inte riktigt heller vad jag tycker om programmet ännu... Dessutom vet hag flera superduktiga tjejer som var på uttagning till programmet men inte kom med och jag gissar att det inte var bakningen det var fel på utan att dom helt enkelt sökte "tydligare" karaktärer... Men vad vet jag :)
    Lycka till med tårtan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2