Oooo jag fryser så...

Badkar, gillar ni det?
Har ni badkar? Badar ni ofta?

När jag bodde i min lägenhet i stan hade jag badkar. Jag fyllde rätt ofta upp det med lite skum, tände ljus och satte på nån bra och skön skiva innan jag kröp ner. Jag hade sällan ro att ligga någe länge så egentligen var det rätt onödigt att tappa upp ett.
När Lokförarn bodde i stan hade han också badkar, ett bubbelbadkar till och med. Han badade ofta och länge, det var många gånger han somnade i badet.
Idag har vi inget badkar och jösses vad jag önskar att vi hade ett. Framför allt dessa höstdagar som kanske är lite kyliga. En omplanering av badrummet nerpå lutar väl åt att ett badkar ska in, men vi får väl se.

Så för tillfället får jag värma mig med en kopp te i stora koppen. :)

Kommentarer

  1. Vi har badkar, men ingen av oss badar.
    Ungarna gjorde det när de var små, PP gör det typ en gång om året.
    När vi renoverar badrummet (om tusen år) så slänger vi ut badkaret.
    Du kan få det då! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det jul-tvagningen? ;)
      Jag tror att hade vi ett skulle det ändå inte användas utan det är nog lite det här med att "sakna kossan när båset är tomt" ;)

      Radera
  2. Vi har inte badkar nu men balja till Nils ;) Vi har haft badkar i alla lägenheter fram till nu, men jag saknar det inte. Badade väldigt sällan - har liksom inte ro... Tänk hur olika alla är :) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det som är grejen, jag har ju inte ro jag heller... ;)

      Radera
  3. Sedan älsklingen fick till avloppet så badar jag ofta igen...så skönt att krypa ner med favoritboken i ett varmt skumbad, speciellt när man är frusen.....
    Jag hade planerat in ett badkar i renoveringen.....men det är jag det! =)

    Love U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kära syster. Där är vi olika, du är ju rena rama badnymfen jämfört med mig ;)

      Radera
  4. Vi har badkar och jag badar nästan aldrig men skulle inte vilka vara utan. Man kan ju inte bada i en dusch men duscha i ett bad sa jag alltid förr. Men nu har vi både och.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2