Ingen fara på taket...

Kristallsjukan - kristallerna i örat rullar/hoppar/hamnar på fel ställe i örat och skapar obalans i huvudet. Illamående och yrsel kan förekomma och det var väl det som drabbade mig i morse. Jag är fortfarande yrslig och mår illa vid för snabba rörelser. På måndag tänkte jag ringa vc så jag får en tid hos sjukgymnasten, så hon får kasta ikull mig igen.
Orsaken, tror jag, kommer från jobbet. I slutet på varje månad har vi "fest", vi firar födelsedagar och att en månad är slut. I augusti hade vi tillgång till en hoppborg och jag var ju vara tvungen att testa... Kanske skulle ha låtit bli. ;)

Och jag som hade en plan för dagen, jag skulle städa och diska, laga potatisgratäng och steka pepparbiff och tända ljus och lufta det där rödvinet jag väntat på att vi ska dricka... Allt för en liten romantisk kväll för mig och Lokförarn. Nu blir det blåbärssoppa och skorpor och till det dricker vi cola ;)

Nä, skämt åsido. Städningen får bli i morgon, maten blir till kvällen men vinet får nog vänta till nästa tillfälle. Jag är vimsig som jag är redan. ;)

Kommentarer

  1. Men åh, vad trist.
    Ni får fira när du blivit frisk!
    KRAM!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?