Äntligen har jag fått tummen ur

Egentligen skulle jag ha varit i Lindesberg under dagen, träffat min fina kusin Tina och hennes familj men med både en förkylning där och här avbokade jag. Då blev planen att jag skulle bädda ner mig i soffan men se det är svårt att göra det när man egentligen inte känner sig så sjuk.

I veckan fick min tandborste tuppjucket och gick inte att stänga av och det var bara att konstatera att den ska få gå till "sällare jaktmarker". Jag tänkte därför mig en sväng till stan och till Elon för att införskaffa oss en ny, ja för Lokförarn får en ny han med.
En sväng till Elon, en sväng till ÖB och en sväng till COOP innan jag for hem igen. Kände att det tog lite på krafterna att dra in till stan och ränna runt och dessutom eftersom jag inte fick med mig nån tandborste hem var jag även rätt surmulen.
Fick äntligen tummen ur och och åkte till Hantverksgården som var en superdupergullig liten butik på landet som jag absolut kommer besöka fler gånger. Fick med mig ett fint kakfat i luffarslöjd och ett kokboksstöd hem samt en fin liten låda som jag tänkte skulle passa perfekt som kryddlåda inne.


Det fanns mycket fint och jag hade kunnat fördärvat min ekonomi... ;)

När jag ändå passerade Vedugnsbageriet på vägen tillbaka hem svängde jag in och köpte både frukostlimpa och kanelbullar.
 

Så jag sjönk ner i soffan med en kopp te och en supergod kanelbulle stor som ett dasslock. :)

Och eftersom det är Östgötadagarna just nu och även imorgon tycker jag ni gör ett besök på båda ställena om ni har vägarna förbi.

Kommentarer

  1. Visst är det underbara ställen? Jag älskar båda två! Och nästa gång ska du åka lite längre bort än Hantverksgården och även besöka Ledbergs krukmakeri. Underbar keramik i framförallt vitt men även lite grönt och svart. Snyggt dekorerad kant på det mesta annars stilrent och enkelt. /Ica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?