Vilken kväll


Jag ska väl villigt erkänna att Bryan Adams inte är nån superstor favorit hos mig, det är ingen artist jag lyssnar på dagligen liksom. Men ändå, trots att det faktiskt var evigheter sen jag hörde honom så sjöng man med i varenda sång till varenda textrad.

Finfint sällskap hade vi med, anna och hennes karl N. Vi får nog ta en fika nån dag alla fyra, så vi kan prata allihop och inte bara jag och anna. :)
Många foton blev det under kvällen, många mindre bra faktiskt och en del inspelningar... Hade tänkt lägga upp nån men efter en genomlyssning så tvekar jag, för ska man filma kanske man ska vara tyst själv? ;) Eller att sällskapet bredvid inte sjunger direkt i mikrofonen, eller vad säger du anna? ;)

Rickfors, Hylander och Ronander inledde konserten, kanske något tamt men det handlade kanske om att de just var "förband" men jag vet inte. Jag är ingen större fan av nån av dem, Rickfors hade väl lite storhetsvansinne och pratade på engelska om både "The Boss" och om Percy Sledge. Ungefär som om han ville "stajla" lite med i vilka kretsar han rör sig. ;)
Paus mellan spelningarna och att folk blippade på mobilen var en underdrift (inkl jag själv). En storskärm visade upp twittermeddelanden som hade anknytning till Adams. Undrar bara hur många det var som skaffade sig ett twitterkonto igårkväll?

Jag är ingen recensent och tänker inte ens försöka mig på att recensera konserten med mer ord än att det var bra, skitbra till och med. Han spelade alla hits och rockigt som fan, i vissa lägen blev det lite väl mycket gitarr-porr av gitarristen, vad det nu va han hette. Det som var synd var ju det faktum att det var en show som hette duga, en show som passar i de stora arenorna för den stora publiken, inte dem som springar ut och in till baren för att dricka öl...
Och som Corren skriver, de flyttade in konserten för att vädersäkra den, men sanningen är väl den att det var för få biljetter sålda, att man valde att flytta in den?

Här kan du läsa om den 14 åriga Julia från Mjölby som fick chansen att sjunga ("fel låt") med Adams eller varför inte här som länkar till Correns recension av konserten.


lite mycket gitarrist-porr...


Kommentarer

  1. Kan jag copy pastea det här inlägget? ;-) kunde lika gärna skrivit det själv. Tycker likadant om allt. Men jag retar mig lite på Julia - välja mig, jag kan texten, åh han valde mig, nej jag kan inte texten! - från Mjölby. Han skulle skickat tillbaka henne och valt ngn som kunde det han frågade efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, gör det du! "Copy-pastea" away bara. ;)
      Haha, jag med... Jag tror inte att de hörde eller lyssnade på vad det var han var ute efter. Utan bara chansen att vara nära en kändis... ;)

      Radera
    2. Javisst. En vilja att synas och stå på scen. Och för det belönas man med ännu mer ramljus. Fan du skulle gått upp Sara och visat vart skåpet ska stå!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?