Varför är det så?

När jag ska städa hemma brukar jag kunna hitta tusen orsaker att göra annat. Jag kan börja damma eller plocka, hittar något när jag håller på och då är det kört.
Eller så har jag en sambo som prompt behöver ha hjälp så jag får släppa det jag har för händer, och jo jag gör ju det gärna. ;) Då brukar det också sluta med att jag börjar med något annat.

Som idag, jag hade dammat och skulle till att dammsuga när Lokförarn ropar att han behöver hjälp med att sätta i ny tråd till trimmen. Tålamodet att göra det själv saknas hos honom så jag gör det...
Jag hjälpte honom, hjälper även till att kratta äppelkart eftersom han skulle klippa gräset, det i sin tur ledde till att rensa upp bland rabarbern.
Brukar ni hitta annat att göra när ni ska städa?

Och nej, jag har fortfarande inte dammsugit...
Nu sitter vi ute, Lokförarn dricker konjak till kaffet medan jag "bara" äter lite glass. :)

Kommentarer

  1. Har du sett min tvätthög? Jag ska bara...

    SvaraRadera
  2. Äh, det är väl bättre att hålla till i trädgården när vädret väl tillåter. Dammet i hörnen försvinner inte. Det kan du ta imorgon, eller när det regnar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst, det är förstås sant men bara själva grejen. Jag hittar alltid tusen andra saker att göra... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?