Trött som fariken

Måndagar med jobb är guldvärda. Jag börjar inte förrän kvart över nio så nån superpanik över att komma i säng på söndagkvällen är inte så farlig.
Och igår gick det ju inte att gå och lägga sig, 22.50 var det ju för gudsskull 100m final för herrar. Vem skulle vinna, Bolt eller Blake? Skulle guldet gå till Jamaica eller skulle USA överraska?
Tänk att explodera som dem gör på den korta stunden, helt otroligt. Det skulle ju ta mer än 10sek att ens komma upp ur startposition för en annan...

Men trött var jag ändå i morse, har väl sovit lite sisådär så även om min högsta önskan vore att de skulle ringa och säga; Ta du en vecka till Sara, det är du värd, var det bara att kliva upp och göra sig i ordning.
Vågen idag, startvikten var ju från i lördags och visst att väga sig redan idag kanske är fel. Men serrni, det här är min blogg och min viktkamp och jag gör som jag vill. ;)

111,5kg -0.5kg och vikten är införd på vågsidan.
Den här måndagen kunde jag leverera!


Har precis ätit, en god sallad från salladsbaren i affären. Jag tycker det är perfekt att ta till om man ska handla färdig mat, istället för nån findus-paj eller frys-pizza.
Ska göra en kaffe och sjunka ner i soffan, ta igen det OS jag missat under dagen. Det är ändå ingen mening med att gå ut här, regnet öser ner och... öh, det räcker som argument tycker jag! ;)

Kommentarer

  1. Hahaha, skrattar högt åt kommentaren om att ta sig upp ur startpos. Jag får skratta högt för det gäller mig med.

    Jag är deppig ang viktresan. Verkar äta för många kalorier tom när jag försöker! Så jag tröstköpte sex praliner i affären. Typ den värsta och sämsta lösningen. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja anna, det är väl den sämsta lösningen men det är lätt hänt att ta till just den. Jag vet, gör den ofta själv.

      Äsch, nya tag nu! Inte deppa ihop!! :)

      Radera
  2. Liten svacka här idag pga diverse orsaker. Nya tag imorgon.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svackor har vi alla, "bryt ihop och kom igen" -bara ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2