Mumlig...

Är du känslig för kroppens funktioner, läs inte mer. ;)
Och jag kan bara säga; fina flickor fiser också! ;)

När jag börjar tänka på vad jag stoppar i munnen brukar det inte ta långt tid innan min mage berättar att den existerar. Det kan vara allt från mummel, rapar och även i form av gaser.
Jobbigt, jo visst är det så och framförallt när man är bland folk. Mummel och rapar kan man smyga med men inte det tredje, iaf inte jag! Det är små fula "hårda" rackare som ALLTID låter som ett "plopp" eller ni vet ljudet som blir när man smackar med tungan...

Jobbigast var idag när jag står på crosstrainern, har ett bra tempo och känner att nu ger jag järnet, då känner jag hur det "trycker på". Vad fan gör man? Jag kan ju inte spänna mig, då förlorar jag ju spänsten...
Och inte kunde jag låta den komma heller, visste ju liksom inte "hur hårt" den skulle komma...

Dilemma!
Jag lyckades parera... ;)

Kommentarer

  1. Nun när jag tänker efter så är det preciiis samma här. Maken har klagat för att jag rapar heela tiden.;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lokförarn brukar säga att efter maten rapar jag alltid som ett helt byalag, förstår inte vad han menar ;)

      Radera
  2. Hahaha Jo visst är det så, men sen jag slutade med bröd och pasta diset jag faktiskt inte längre! Lovley att slippa parera, distrahera eller låtsas som det regnar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kanske skulle dra ner lite på kolhydraterna ;)

      Radera
  3. Bara ett litet plopp? Mina låter som en atombomb. Blir iofs inte lika ofta nu när jag också tänker lite på vad som slinker in i munnen och försöker undvika kolhydrater men ändå.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?