Kan choklad bota allt?

Idag krävdes det choklad, kanske inte mest för min skull utan för mitt främmandes skull...
Kan choklad bota allt? Kan det bota hjärtesorg?
Nära vänner har beslutat att sin gemensamma framtid inte ska vara gemensam längre. Att gå åt varsitt håll efter ett antal år tillsammans.
Mitt hjärta värker för deras skull och det jag kunde göra ikväll var att finnas där, som en axel att gråta mot och ett öra att låna ut. Att fika med kaffe och nybakad kladdkaka krävdes till uppdraget tyckte jag.

Allt kommer att lösa sig, till slut men frågan är om choklad botar hjärtesorg eller lindrar den bara?


Kommentarer

  1. Choklad kan aldrig vara fel. Men det lenar nog mer än det lagar.

    SvaraRadera
  2. Ibland är det skönt med palliativ vård.
    Och det enda som hjälper just då.
    Men botande?
    Nä.

    SvaraRadera
  3. Botar gör den nog inte men den lindrar ganska skönt tillsammans med sällskap av en god vän.

    SvaraRadera
  4. Gulligt av fig, lite choklad kan absolut inte skada i ett sånt läge och man kunde ju önska att den även botar men tror tyvärr inte det funkar :(

    SvaraRadera
  5. Trösta och lindra, men den mängd som skulle behövas för att bota - den mängden klarar ingen av att äta.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?