Vad ska hända?

Imorgon ska jag träffa Kalle igen, ni vet sjukgymnasten som ska hjälpa mig med mitt bäckene. Jag har gjort mina övningar som jag fick i uppgift att göra och jag är ju bättre helt klart. :) Promenader och cykling har varit den övriga motionen och det har känts bra.

Men imorgon som sagt, är det alltså dags för en ny träff och på nåt sätt känns det som "domedagen". Tänk om han anser att jag inte gjort tillräckligt?
Vad vill han att vi ska göra i morgon?
Hur ofta vill han att vi ska ses?
Blir det fortsatta hemuppgifter?

Sen har vi den här grejen att det är ett gym, jag har nån form av "fobi" för gym. Jag känner inte att jag riktigt passar in där, fel form på kropp och fel färg på kläder. Ja men ni vet...
Nu är det ju inte ett "vanligt" gym försöker jag intala mig själv, det är ju ett "rehabiliteringsgym" kan man väl ändå kalla det. Det är ju liksom inte vem som helst som tränar där...
jaja, jag får väl vänta och se i morgon hur det blir.

Jag har en fundering iaf till Kalle. Han sa till mig sist att springa kan alla göra men att jag behöver nog lite mer bålträning innan. Jag skulle vilja kunna springa och känna att det går bra, ett alternativ till både promenader (med/utan stavar) och cykelturer liksom. Så jag tänkte kolla med honom vad jag behöver tänka på innan jag börjar springa. :)

Kommentarer

  1. Lycka till med Kalle och hoppas att han tycker det blivit bättre. Jag har också lite fobi mot gym men sen måste man påminna sig att alla de där människorna som springer där och vet exakt hur alla maskiner funkar också har börjat någonstanns. De flesta blir glada av ett leende och bits inte när man frågar om råd eller hjälp. Men det tar emot. Därför gillar jag Friskis och Svettis för där känns det mer blandat och ok på något vis.
    Kul att du vill börja springa! Har du läst om Martina Haags springbörjan? Kan rekomendera!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?