Grillkalas...

I morgon ska vi träffas ett par stycken (6 vuxna) och grilla lite. Vi skulle från början ha gått på konsert med Edith Strindbergs trio på slottet här hemma men det blev inställt pga sjukdom.
Vi bestämde dock att vi träffs ändå och äter gott ihop. Grillknytis där man tar med eget grill men tillbehör som räcker till alla. Jag ska göra feta i paket tänkte jag.
Jag fick som ansvar att göra en efterrätt och Åsa tog på sig att göra en förrätt. Hela kalaset är på väg att avslutas i en mat-orgie och det är ingen aktivitet inplanerad, iaf inte mer än lite musikjammande i trädgårn. Därför har jag beslutat mig för att göra en lättare "femkamp" som ska bli spännande att se hur det tas emot av de andra. La upp en bild på instagram men ingen verkar ha listat ut vad som är tanken.
Men här kommer nu förklaringen ;)

Kommentarer

  1. Vadå förklaringen?! Jag fattar fortfarande inte vad man ska göra! Vad ska du göra för efterätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Cissi, har du aldrig rullat upp sockerbit på snöre med munnen? ;)

      Efterrätten ja, jag är tveksam om det blir nån faktiskt. Det blir nog ett par goda ostar istället, vi är som sagt uppe i en mat-orgie redan som det är. Men jag hade en idé med maräng och jordgubbs/rabarbermoussetårta, om jag hade gjort nån alltså. ;)

      Radera
    2. Nope! Den leken har jag aldrig testat men så är det heller inte jag som blir enögd framåt natta...

      Radera
    3. Haha, nä det är klart... :D Fast jag hade inte planerat in nån enögdhet i morgon. ;)

      Jag brukar inte gilla lekar och sånt här på fester i vanliga fall men jag tänkte att det kunde vara bra att röra ner maten lite under kvällen.

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2