Det var väl inget?

Besöket hos Kalle var väl inget att vara orolig över, det gick ju kanon. :)
Träning två dagar i veckan i sex veckor är vad som väntar mig. Sex sjukt jobbiga (men roliga) övningar ska jag göra med 10-15min uppvärmning och samma nedvarvning så totalt ett pass på 45min. Men jag glömde ju fråga om det här med att springa...
Övningarna ska stärka bålen och om jag är noga kan jag nästan räkna med ett sexpack på magen. ;)
En känsla av träningsvärk finns redan och inte fick jag stretcha, det var liksom inte smidigheten som ska tränas upp så i morrn lär det säkert kännas ännu mer.
Nästa pass är på måndag, det känns bra, jävligt bra! :)

Direkt hemma sen blev det ombyte och en tur till skogen. Till och med jag lyckades hitta svamp, jippie!

Kommentarer

  1. Nu tänker jag ge dig en del tips även om du inte bett om det :-)
    Om du tänker springa så ha bra skor på dig. Tänk på att ha armarna i ca 90 grader och gärna pekfingret och långfingret lätt knutna mot handen. Armpendlingen ska vara rak (i nittiograder... hm det där lät ju konstigt men du kanske fattar). För om armarna pendlar rakt så följer knän och ben med har jag fått rådet. Då slipper man oftast onda knän och höfter pga felbelastning.
    Ut och spring med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cissi, det ska jag tänka på! :)
      Det som gör att jag vill kolla med honom är väl för att se om mitt bäckenet är redo för det. Tror inte riktigt att jag har musklerna runt bålen för att "bära" upp kroppen i de stötar som blir.
      Igår när jag pw'ade provade jag kortare sträckor och tänkte då på att spänna musklerna runt magen. Jag tyckte det gick bra så jag ska prova igen nästa gång jag är ute.
      Skorna fick jag direktiv från Kalle att ha även jag går.
      Men tack för tipsen, har du fler så berätta gärna :) Du är ju expert i ämnet jmf med mig ;)

      Radera
    2. Expert... hm... nä, klarar du av att gå på PW´s så klarar du att springa för stötarna blir inte värre av att jogga tycker jag. Tycker snarare att jag får mer träningsvärk och känner av benhinnorna av PW än av jogging.

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?