Bomässa

Lokförarns moster sände i veckan ett par fribiljetter till bomässan på CloettaCenter som pågår i helgen. Lokförarn jobbar hela helgen men hade ledigt idag så när jag slutade for vi till stan.
Alltså gillar man att bli påhoppad av div försäljare är en mässa ett ypperligt ställe för just det. Blicken i mattan eller undvik ögonkontakt, stanna inte för länge vid en monter och ta broschyrer på det som intresserar dig. Vi var för ett par år sen på bomässa i Norrköping och den var helt klart bättre än den här.
Nu kanske du funderar på varför gå på en mässa om man inte vill prata med folk?!? Det jag kan tycka är att det oftast är det som är minst intressant har de mest påträngande försäljare, varför?

Vi pratade med ett gäng, tittade på lite grejer och jag gjorde mig ett kap, tyckte iaf jag. Fem tidningar för 50kr, kanske inte det senaste nr men ändå :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?