Att ha en åsikt

Iförrgår fick jag frågan om jag gick och gjorde naglarna nånstans eller om jag satt själv och pilla. Jag såg på "frågaren" att denne någon (som vi kan kalla 1) kanske inte var så imponerad av att jag hade långa naglar och jobbade på förskola, men 1 valde att hålla den åsikten för sig själv.
Senare idag kom det på tal igen, av någon annan (som vi kan kalla 2) som står mig närmare än 1'an.
2 väljer då att säga det 1 tänkte bara för att kamouflera det man själv tycker...

Alltså, är det inte upp till mig vilken längd jag vill ha på naglarna? Okej, kanske inte idealiskt att ha "klor" på förskolan men jag är både noga med att "vika in" dem plus att jag är noga med handhygienen.
Och varför, varför ska man jämt ha såna bekymmer om hur andra lever sina liv?!?

Kommentarer

  1. Men ursäkta, vad spelar det för roll hur långa naglar du har i ditt arbete?
    Några såna regler finns väl inte?
    Jag skulle inte bry mig ett skvatt om det om du var mina barns dagisfröken.

    SvaraRadera
  2. De som klagar på andra och vill lösa deras problem är såna som helt enkelt inte orkar ta tag i sina egna problem. De gör allt för andra för att kunna blunda för sitt eget. Skit i dem! /Ica

    SvaraRadera
  3. Men heregud har folk inge vettigare att bry sig om?
    Får man inte göra sig fin som "dagisfröken"?! JO det är klart man får!! Kör på!!!

    SvaraRadera
  4. Kör din grej! Dom är snygga. Och inte speciell långa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2