Vad gör du idag?

Solen skiner, lovely! :)
Just nu ligger jag i hängmattan och väntar på Bråstorparna. Poolen är fylld åt lilla S och mamma hanses och jag ska bara slöa i solen.
Ikväll blir det minigolf i Berg med Pilla och Mats så det är en full dag idag.

Visste ni förresten att Jakob som har namnsdag idag (och som avslutar kärringveckan) bestämmer vädret för julen enligt bondepraktikan. Men om solen betyder uppehåll och varmt på julafton vetihundan...
Måste googla vidare på det!

Cheerio mina vänner

Så här står det i Bondepraktikan:
Jakobsdagen (den 20/12). Väderleken före middagen denna dag anses bebåda den väderlek, som skall råda före jul, medan eftermiddagens väder angiver väderleken efter jul. Skiner solen på Jakobsdagen kan man vänta stark köld, regnar det, bebådas värme och nederbörd.

Kommentarer

  1. Det där med Bondepraktikan låter intressant, man kanske skulle ta i läsa den någongång. Alltid lär man säg väl något. Bor du förresten möjligtvis i Linköping eller Motala? Förstår att det måste vara där någonstans apropå "Berg"....?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så många varianter på hur vädret ska bli till jul, men det bästa är väl att vänta egentligen. ;)
      Mellan Linköping och Borensberg faktiskt :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2