Roadtrip till Småland

Igår packade vi in oss i bilen och mötte upp Motalaborna i Mjölby. Målet var Eksjö, där hade jag aldrig varit men hört att det skulle vara fint. :)
Efter ett kaffe-stopp vid Stalpets vattenfall och pyramiden i skogen (bild på det kommer senare) var vi på plats och det första som händer är att jag springer på en gammal klasskamrat, som jag visste drev restaurang i Eksjö men hade ingen tanke på det då. Det blev lite promenader, lite lunch och lek i lekpark samt en stadsvandring innan vi begav oss hem igen. En trevlig dag, helt klart.

Silade och gjorde klart fläderblomssaften jag gjorde i torsdags, den blev riktigt god och fick godkänt av Lokförarn. :) Jag fick många blomklasar av en arbetskamrat så ett trettiotal åkte faktiskt i frysen. :) Så kan jag göra mer saft om det behövs.

Idag, med tanke på den regntunga himlen utanför mitt fönster, får det bli städ/röj-fix inne, bullbak och rabarbermuffins. :) Men vi börjar med kaffe och chokladbit.
Vad tänker du göra idag?

Kommentarer

  1. Åh, Eksjö är underbart. Och Stalpet, där har jag varit många gånger. Mormor och makens föräldrar bor i närheten. Och så var du hos MALTE vid pyramiden också. Dit måste jag ta med min egen Malte nån gång. / Ica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2