Nästa vecka...

Okej, en vecka kvar av årets sommarsemester och nästa vecka börjar allvaret igen. Inte för att jag är så sugen på att faktiskt gå tillbaka till jobbet igen, rätt skönt att vara ledig. :)
Mitt mål att leva en hälsosam semester med bra motion och bra mat har inte riktigt gått som jag velat, men jag har också fallit på min egen hand så satt säga.
Det är faktiskt bara jag som sett till vad som hamnat i min mun och hur jag har valt att "ta ut det" i motion. Mina övningar från sjukgymnasten har jag kanske inte gjort varje dag men så gott som och jag känner mig riktigt bra, även om det gör ont till och från.

Jag hade tänkt att den här veckan skulle vara en bra vecka och vad gör jag? Jo, jag börjar med "middag" från Burger King och senare en påse från Karamellkungen. Just nu känner jag hur magen står i 73 hörn och jag måste verkligen ta tag i det här nu!

Känner du dig nöjd över hur du har "ätit" dig igenom semestern? Har du haft nån plan?
Inte? Vad gör du åt det nu då?




Var förövrigt inne och fixade naglarna idag igen, snart är det liksom läge att ha korta naglar igen så man inte river eller gör barnen illa. Så jag njuter nu, så länge jag bara kan :)

Kommentarer

  1. Ja<g hade samma plan som dig med min semester. Tur jag har 1,5 v kvar på mig att komma igång. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott med 1.5 vecka kvar :)

      Radera
  2. Jag har ätit och motionerat ok. Däremot har jag druckit mer vin och lite sprit än vad jag tänkt. Inte bra...

    SvaraRadera
  3. Jag har motionerat en del men min mage har en tendens att "svälla upp" under semestern så det är väl bara att ta hårda tag nu när verkligheten rullar igång!
    Har dock tyvärr tappat endel muskler under sommaren då min poledance haft uppehåll :(

    SvaraRadera
  4. Jag hade ingen plan med semestern men har lyckats gå UPP 2 kg. Antagligen tack vare just bristen på plan. :) Men nu är det hårda bud sista veckan för både mig och sambon. Bra mat, minimera sockerintaget och mycket motion! 5-10 km/dag.

    Nu ger jag mig inte förrän vågen står på 62 kg. 69.9 igår. Huaa!!!

    SvaraRadera
  5. Hmmm... vart tog min kommentar vägen? Den försvann när jag skulle godkänna.

    Hur som helst. Jag hade ingen plan för semestern när det gäller sånt. Tack vare det har jag gått UPP 2 kg. Men nu ska de bort igen. Plus några till. Från och med igår kör vi stenhårt jag och sambon. Bra mat, minska sockerintaget och mycket motion! 5-10 km PW per dag. Nu ska vågen ner till 62 kg, den stod på 69.9 kg igår. HUAA!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?