Ingen lyxmiddag ute för att fira

På med gummistövlarna och ut för att leta efter skogens guld. Hittade litegrann och massor med blåbär. Nästa sväng får Lokförarn ta svampen så kör jag blåbär.
Enda nackdelen med att åka till skogen är att jag är superorolig över att gå vilse. Helst vill jag nog ha snöre runt midjan som är fäst i Lokförarn. Jag har verkligen noll lokalsinne och då passar blåbärsplock mig ypperligt. Där jag plockar ser jag bilen hela tiden så jag vet var jag är...
Men rensningen är ju skittrist så idag gjorde jag den lite roligare med en Bollinger ;)
Det blev genast roligare och fort gick det, så i morgon blir det nån form av maträtt med svamp i. :)

Kommentarer

  1. Såklart man ska ha något gott i glaset när man gör tråkiga saker ;).
    Såå himla skönt med semester, jag längtar verkligen efter min men bara en vecka kvar.
    Ha nu en skön helg eller ja hela semestern förstås.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Äh, någon gång hittar man ju ut ;-) Gud så gott med blåbär! Svamp gillar jag att plocka men inte att äta!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?