Blev inte riktigt som jag tänkt mig...

I veckan som var lämnade jag in min cykel på nån sån här service som Jannes cykel och motor erbjuder sina kunder. Det skulle ta några dagar innan den var klar och igår fick jag sms om att den var redo att hämtas.
Enligt hemsidan har de öppet till 18 vardagar och 14 på lördagar men vi sa att vi skulle hämta den nästa vecka ändå.
Men så idag, tänkte jag att jag skulle hämta min cykel ändå men att sätta dit dragkrok och cykelställ på bilen orkade jag inte så jag tänkte mig att jag går. 5.5 km (enligt iForms hemsida) är ju inte så långt att gå och hem cyklar jag ju förstås. Sagt och gjort, på med kläder och mina viiiita gympadojor och med spotify i lurarna. Det gick bra, det kändes bra i höften fast det var lite varmt och tryckande. Halvvägs tänker jag tanken, "tänk om de har stängt" men slår den ur huvudet eftersom det stod 14 på hemsidan och inget annat så borde de ju ha öppet..,
Nu ser ni var jag är på väg va?!?

Det var inte öppet, sommartiderna betydde att det visade sig vara stängt på lördagar. Ha, snopet! :)
Träffade en arbetskamrat i affärn som erbjöd skjuts hem men jag tackade artigt men bestämt nej. Hade jag gått till dit kunde jag gott gå hem med.

Nu har jag bestämt mig för att eftermiddagen spenderar jag i hängmattan, tycker jag är värd det. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?