Att mysa i husvagn

Jag är en riktigt stadsjänta, uppväxt i stan så livet på landet var mig främmande fram till ungefär högstadiet. Då valde mina föräldrar att flytta ut och hyra hus på landet. Men varje sommar innan det hyrde mina föräldrar husvagn och i minst fyra veckor spenderade vi på camping eller utmed vägarna. Fyra personer, mamma och pappa samt jag och min storasyster. Från norr till söder kånkade pappa på både husvagn och hustru och ungar, fram till att jag blev ungefär 12 år höll vi på. Men långt innan det slutade min syster följa med, hon tyckte att det dels blev för jobbigt och trångt och sen var vi nog ett gäng skitgrisar hela högen eftersom vi inte duschade varje dag... Eller hur Leila? ;)
Jag har alltid trivts i husvagn och kan bara genom att kliva in i en och få känna doften bli liten igen, och på så sätt minnas mina barndomssomrar med glädje.

Men som sagt, nu sitter man ju i ett boende på landet så att flänga land och rike runt i husvagn på semestern är ju uteslutet. Det gör ingenting även om jag kan tycka att husvagnslivet lockar.


Men vi har fått chansen att prova ett par dagar, så nu sitter vi inne i husvagnen, regnet smattrar på taket. Mysigt. Var nere vid strandkanten förut och kikade lite men det lockar ju inte att bada direkt. ;)

Kommentarer

  1. Jag tror det var annat som påverkade att jag inte följde med längre.
    Håller med dig fullständigt i detta inlägg, färdas bakåt i tiden jag med när vi drar iväg med vagnen och jag gillar det livet. Vissa minnen från barndomens dagar i husvagn kanske inte är så roliga, jag menar stressen som pappa hade speciellt när förtältet skulle upp. Numer är det jag själv som sätter upp förtältet tillsammans med Yngve och det går så bra, kan ju bero på honom.. =)

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?