Helgens resa


Vilken härlig resa vi gjorde under helgen. Strax 100 mil i bil och vi har nästan sett hela Gotland bortsett från det absolut södra Gotland. Vi var så långt nere som Klintehamn så Hoburgsgubben har jag inte sett... ;)
Jag hade ett givande samtal med Alex Schulman på Konsum i Slite, eller jag förde ett i skallen medan han betalade i kassan och gick ut. ;) Drack kaffe med Håkan Nesser på hans uteplats på Furilden och dinnerade med Bergman på Fårö och inte att förglömma politikersnacket med Bodström. ;)

Nä, skämt åsido inget utav det stämmer bortsett från att Alex Schulman handlade på Konsum i Slite. Ja, att jag inte dinnerat med Bergman förstår ni väl själva. ;)

lite larv ute på Furilden

Lergravs-raukarna

att skriva i sand är väl ett måste ;)


mitt torn-bidrag på stenkusten, det blev inte speciellt högt och inte speciellt snyggt ;)

Lärbro kyrka som har ett antal judiska gravar från andra världskriget. I Lärbro fanns det ett krigssjukhus under andra världskriget som tog hand om judar från koncentraionslägren. Dessa ligger även begravda på kyrkogården.

Visby ringmur med ingång från Snäckgärdsporten

 Middag intogs på Bakfickan, Lokförarn åt strömming med kajpsmör och potatismos medan jag åt rökta räkor med aioli. :)


 Lokförarn gillade Munkkällarens reklamskylt, alla över 40+ fri entré och företräde i kön.

Bye bye Visby

Jag har ätit saffranspannkaka med salmbärssylt och grädde, lammkotletter med sparris, rökta räkor med aioli och rostat bröd. Det har inte gått någon nöd på oss direkt. Jag har tagit en massa bilder men ett par stycken ska jag väl ladda upp ändå. ;)
Det har blivit besök till några kyrkor, det finns ju några på Gotland. Vi har även tagit promenader i diverse naturreservat-områden. Jag har sett helt galet med vitsippor, hela fält som man lätt kunde tro var snötäckta, alpnycklar och andra blommor.



Gotland är helt klart en vacker ö!

Kommentarer

  1. Åh, vad härligt det låter.....jag vill åka tillbaka dit och denna gång ska jag köra hojen själv inte sitta bakpå.....=)
    Vilken härlig långhelg ni haft!

    Love U

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa. Underbara bilder och ni ser ut att ha det sååå bra.
    Har aldrig varit på Gotlad men hoppas komma dit.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar semester!

    SvaraRadera
  4. Haha... :)
    Ang Håkan Nesser, honom känner jag rätt väl. Min pappa är gammal barndomskompis med honom och de umgås fortfarande. När jag var liten och Håkan reste runt och signerade böcker så bodde han ofta i vår källare när han va i Kumla/Örebro. :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?