Smaklösa skämt?

Har du blivit lurad idag?
Jag har tydligen blivit det, och på ett rätt så smaklöst sätt måste jag säga...

Vissa människor är väldigt öppna på sociala medier som tex fb och skriver nästan vad som helst. Alla "vänner" man har på sin vänlista är kanske inte så nära vänner, man kanske hängde ihop på högstadiet eller gymnasiet, alltså känner man kanske inte alla riktigt. Man vet alltså inte hur "vännerna" tänker och gör i alla situationer och hur de agerar
Hur som haver, åter till det där skämtet jag pratade om... En "vän" från högstadiet lägger upp en bild på fb på en graviditetssticka med ett plus, ett ganska svagt plus men om man verkligen vill bli gravid så ser man det där. Alla gratulerar och gillar och kommenterar med grattis, tills nån kommer på att det är första april. Då blir snarare kommentarerna grattis med förbehåll om det inte är ett aprilskämt...

Kan man skämta om allt?
Jag, personligen tycker att det här var ett smaklöst aprilskämt men jag kanske är larvig...

Kommentarer

  1. Nä, man kan inte skämta om allt. En bekant skrev på sin blogg att hon lagt ut på fejjan att hon och maken skulle skiljas. Jag var bara tvungen att kommentera att jag inte tyckte det var nåt som var ok att skämta om... Tydligen var det fler som tagit illa vid sig för hon tog bort statusuppdateringen och skrev att det var ett aprilskämt.... NOT FUNNY!! Jag blev nästan lite arg, trots att jag inte ens känner hennes man.

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt plustest ser jag inte det roliga med. Däremot är den där bilden rolig där man har fotat ett gravtest o lägger upp på fb men när man klickar upp bilden så står det "skojar bara!" där plusset ska vara. Harmlöst o roligt för de som är trötta på att få höra tjatiga frågor om när de skaffa barn.

    SvaraRadera
  3. Nä, du är inte fånig. Jag tycker inte heller man kan skämta om allt.....

    love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?