Farväl mormor

Jag minns de somrar jag bodde hos dig, för att ha nära till jobb under sommar sov jag på en tältsäng med nymanglade lakan som din vän ordnade år dig.
Vi åt mat tillsammans, du gick upp och ordnande frukost åt mig fast du kunde sova. Du hade vispgrädde i såsen och jag ökade alltid nåt kg under sommaren. ;)
Du åt kebab för första gången tillsammans med mig och kusin Mia, vi fnissade med dig när du skrattade och sa att du klarat dig en hel vecka på den kebabtallriken som vi bjöd dig på. Vi tittade på gamla kort och drack kaffe på maten ute i salongen (på din uteplats), vi trivdes i varandras sällskap. Du sov en stund vid bordet medan jag dukade av och diskade. Vi pratade ofta efteråt om de där somrarna och jag tror att de var lika mycket värda för dig som för mig.

Just i detta nu väljer vi att ta farväl av mormor, sista vilan och äntligen får hon träffa både morfar och mamma igen.
Någonstans inom oss är vi alltid tillsammans. <3

Kommentarer

  1. Ja, det tror jag faktiskt att ni är.
    men den där sorgen...saknaden. fy sjuttsingen, som min mormor skulle ha sagt. Fint skriver du!

    SvaraRadera
  2. det var en fin begravning....
    Många fina minnen har vi av mormor. Nu får mormor och mamma ta hand om varandra tills vi möts igen!
    Älskar dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?