Måndagmorgon

Måndagmorgon tycker jag är helt okej, jag börjar inte förrän vid kvart över 9 och brukar i regel vakna utav mig själv och inte av klockan. Jag sover typ runt 8 timmar natten mellan söndag och måndag och känner mig helt utsövd. :)
Och idag behövdes det helt klart, jag startade en inskolning idag av världens sötaste lilla 1.5-åring och ser redan fram emot morgondagen. Men en inskolning gör ju att man håller sig på sina tår hela tiden och har full koll.
Uppepå det har maginfluensan slagit klorna i vår avdelning och två av oss i personalen har insjuknat. Som tur i oturen var ju en del barn hemma också så det behövdes inte sätta in några vikarier utan vi lyckades lösa det ändå.
Och uppepå det, har ju solen lyst hela dagen och det har varit underbart ute. Så för att slippa kasta runt magsjukebacillerna igen så har vi varit ute hela dagen och bara varit inne för att äta lunch. Barnen har säkert somnat riktigt sött i sina sängar, tidigt och jag lär göra det detsamma. :)

nyduschad och supertrött :)
Visst är det en snygg tapet, och ja den ska bort.

Ikväll är det en Maria Wern-serie på fyran, och trots reklamavbrott tänkte jag försöka mig på att titta. OM jag kan hålla mig vaken till dess förstås...


Kommentarer

  1. Sov gott! Helt slut här med :) kram

    SvaraRadera
  2. Det var länge sedan jag vaknade utsövd... Skulle vara så skönt! Hoppas magsjukebasiluskerna håller sig borta!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?