En lördag i mängden

Slog upp de blå runt halv tio, skönt att kunna sova ut när man är ledig.
Idag var planen att åka till Motala och träffa en arbetskamrat som är sjukskriven, åka förbi Ö&B och sen avsluta med en fika hos Åsa och Glasmästarn och den "lilla" gullungen.
Men saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig som ni vet...
Vår andra bil, golfen - som förövrigt är en skitbil, är återigen inlämnad på verkstan för trehundrade gången det här året bara. Problemen började efter att vi hade haft den inlämnad på service men skitsamma... Nu skulle bilmeken ha fått hem grejerna till igår och bilen skulle ha varit färdig till Lokförarn skulle åka till jobbet.
Men saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig...
Jag fick jäkta hem efter jobbet och när jag vänder in på uppfarten står Lokförarn där och väntar med ryggsäcken på ryggen. Vi möts i bildörren den här gången, jag kommer och han åker...
Alltså sitter jag här hemma i Ekliden utan bil och tar mig inte någonstans såvida jag inte använder apostlahästarna. ;)

Tog mina fina bungypump-stavar och gick en sväng, i 1dm orörd snö med skare vilket gjordet det hela skitjobbigt. Jag blev pretty svettig, då känns det att man jobbat. :)
Nu blir det lite pyssel inne, har tvättat och ska bädda rent i sängen. Diska och laga lite mat till "lunch/middag" och runt halv 7 kommer Lokförarn hem igen.

Vad har du gjort idag? Och vad har resten av dagen planerat för dig?

Kommentarer

  1. Nej inte alltid det blir som man tänkt....
    Vi skulle haft främmande i fredagskväll och imorn är det 70års kalas men här sitter jag med feber och snuva så inget blir av :(.
    Skönt att du fick en ordentlig promenad.
    Ha de gott vännen, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Jag har tränat NMT, bakat kaka och målat naglarna. Nu ska jag snart fixa till mig för att åka bort på lite middag och mello tillsammans med familjen.

    SvaraRadera
  3. Trist med bilar som skruttar sig!
    Vi kör taco, mello och soffhäng!
    Ses o fika ngt snart?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?