Haha, vilken kväll

Igår hade jag och Åsa (med bloggen Min gullunge) planerat en liten överraskningskväll för våra gubbar. De visste inte var vi skulle eller vad vi skulle göra. Först hade vi tänkt oss Fröken Jennys i Berg och sen äventyrsgolfen på det men efter en titt på väderlekrapporten lockade ju inte utomhusaktiviteter direkt.
Åsa som jobbar i Motala på Folkets Hus har lite koll på de olika evenemangen i Motala och gjorde upptäckten att det skulle vara blueskväll med grillafton på Café Glashuset i Motala folkets park.
Sagt och gjort, vi bestämde oss för det...

Här börjar "strulet"...
Vi upptäcker att vi sett fel på datum och att det är ett annat band som spelar, Skillbones hette dem tydligen och spelade lite rock´n´roll inspirerad musik. Jaja, vi körde samma grej ändå och grillmaten skulle ju alltid gå ner även om det andra inte skulle.
Regnet står som spön i backen, Lokförarn kontrollfrågar mig så det inte är något romantiskt dravel vi ska på. Nää, klart vi inte ska säger jag...

Väl på plats gör vi upptäckten att bandet blivit sjuka och har ställt in spelningen och istället spelar LOVERBOY... *uäck* Bara namnet får oss att må lite illa men vi bestämmer oss för att äta iaf och så får vi se vad kvällen ger...
I en lokal som iaf tar minst 100 (gissar jag) är vi totalt 16 pers, vi 4, 3 andra gäster, ordningvakten (?!?), personalen och grillmästarn och Loverboys familj. Han spelade allt mellan himmel och jord enligt "flyern" som hängde på scenen.

När han sen börjar spela känner vi lite oro, han "livespelar" inte utan har ackompanjemang av en dator med bakgrundsmusik, han "klinkar" lite på gitarren som hänger över axeln. Jag ser att Lokförarn lider lite sådär lagom och när Loverboy börjar spela Leende guldbruna ögon så reser vi på oss och bestämmer oss för att dricka kaffe hemma och Åsa och Glasmästarn.




men god mat var det ju iaf...  :)

Kommentarer

  1. Ja allt kan ju inte gå som man planerat :)

    SvaraRadera
  2. Haha, lät inte riktigt som den kväll ni hade tänkt er! Men sällskapet var ju säkert trevligt iaf! O förhoppningsvis var maten god. :-)

    SvaraRadera
  3. Det lät som om ni hade trevligt ändå.......kan hålla med Lokföraren om att Leende guldbruna ögon är en riktig partydödare....=)


    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?