Besök hos tandläkaren

Idag har jag varit hos tandläkaren, jag hade hål sist jag var där och fick alltså komma tillbaka.
Efter viss tanke här hemma, har jag funderat på dem (2st) där hålen och kommit fram till att de måste vara så små att de inte är något att laga, egentligen.
Det har inte isat, det har inte gjort ont och ibland kan man ju ha hål som är så små att man inte lagar dem. Det här gällde bland annat min visdomstand på höger sida. Pratade med tandläkaren och han menade att om jag inte lagade den kunde det bli problem längre fram och det förstår jag. Däremot sa han också att lagningen kanske inte funkar då det inte blir torrt runt visdomständerna och på så sätt sätter sig inte lagningen.
Och chansen att få komma tillbaka och antingen laga igen eller dra ut tanden var stor. Att då lägga pengar på något som inte var 100% kändes väldigt onödigt så vi drog ut den.
Nu sitter jag här med en tand mindre i munnen, blodet rinner så jag har en kompress som jag tuggar på (gott, inte ett dugg) och bedövningen börjar släppa...

Jo, behöver jag säga att det gör ont? ;)
jag hoppar över bilden om det är okej? ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?