En mysig helg

Igår valde jag att åka upp till Eskilstuna/Strängnäs och hälsa på släkt och vänner.
Det är några stycken som ska hälsas på och jag hoppas att man har överseende med att jag inte hälsar på alla varje gång jag är uppe.
Igår stod kusin Maria på tur, mormor, systeryster och Bettan. Jag bodde hos pappa och R så dem träffade jag på kvällen.
Idag, innan jag åkte hem, fick det bli besök hos två mostrar...
Under en sån här "hälsa-på-tripp" blir det mycket kaffe.

Däremot höll jag inte på att komma iväg igår, min rygg har ju under en tid bråkat med mig och igår var inget undantag. Har ju varit i kontakt med sjukvårdsupplysning och sjukgymnast, 3 ipren om dagen och så fick jag lite övningar att göra från sjukgymnasten. Men ryggen är inte bättre så jag ska ringa tillbaka i morgon igen för så blev det bestämt.
Hur som haver, igår fick jag "rulla" ur sängen för att överhuvudtaget komma ur och bara tanken på att sitta 17 mil i en bil gjorde mig gråtfärdig. Men efter att jag kommit igång och rört på mig lite blev det bättre och tur är väl att man har farthållare i bilen. ;) Fick dock stanna på ett ställe för att kliva ur och röra lite på mig men annars gick det bra.

Men nu är jag åter i Ekliden igen, vardagen är tillbaka och jobbet kallar i morgon. Ska faktiskt snart krypa i säng för jag är trött, riktigt trött. Sov ute på altanen i natt hos farsgubben. Åskan kom och regnet smattrade på taket samt att ha en hund som ibland kommer för att nosa lite i nyllet gör att man kanske inte sover som man ska. ;)

Sommar-vackra Strängnäs

Kommentarer

  1. Strängnäs är vackert.
    Borta bra men hemma bäst, ialla fall då det gäller sömnen.
    Ha en bra vecka.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?