VIlken dag

Det har hänt mycket idag...
Vaknade av att solen lyste in i fönstret, trots gardinerna... *morr och mutter* men trots det kände jag mig pigg och utvilad. Visste att jag hade en maskin tvätt att hänga redan när jag vaknade, hade satt maskin på timer så redan runt 7 hoppade den igång. :)
En träff inne i stan, en fika-blogg-träff med två kuliga tjejer där den ena äger bloggen TQoFE och sen anna med litet a som (tyvärr för er del) har en låst blogg. Tack tjejer för en trevlig fika, det gör jag gärna om igen. :) Slusscafét inne i Linköping var mötesplatsen och då jag aldrig varit där blev glatt överraskad, vilket ställe mitt inne i stan. En liten oas eller andningshål när asfalten bränner och luften står still mellan husen.

Hem, köpa blommor för att dekorera vår kära "groggis". Det börjar bli mysigt där ute nu, lummigt liksom. Får fota och lägga upp här på bloggen. In till stan igen för att handla, häromdagen gick ju routern åt skogen så en sväng till elgiganten fick det bli. En ny kaffebryggare fick följa med hem också, den gamla vi hade tog vääääääldigt lång tid på sig när den bryggde kaffe. Närmare 2 timmar för den att låta allt vatten rinna igenom och att då få sig en kopp på morgonen var ju bara att glömma.
Handla på COOP när vi ändå var i närheten och sen hem och börja med maten. Det fick bli en favorit i repris. Grillat med sallad och lite vin till det fast det är söndag... ;)
Rabarberpaj till efterrätt, det ska vara gott att leva helt enkelt. Här kommer iaf lite bilder från helgens strapatser, både gårdagens skärgårds tur och dagens "blogg-fika".

Cheerio

Årets första fika ute i skärgården :)


En liten rackare som sprang uppför husväggen och in under taket,
rädd var han inte heller då vi satt precis bredvid.

Tannefors slussar

Goa tjejer :)

Kommentarer

  1. Tack detsamma! Det är alltid lika kul att ses! O Slussfiket är jättemysigt, jag är där alldeles för sällan. :-D

    SvaraRadera
  2. Mysigt du har det då....
    vill åxå gå på kondis.
    Kanske imorron, ska fråga mannen!
    kram ullamaria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?