Stekpannekaka

Det här receptet kommer från Karin, min arbetskamrat och därför har jag döpt den till Karins stekpannekaka. Supergod både ljummen och kall, med eller utan vaniljsås eller annat tillbehör. Jag har valt rabarber eftersom det är så ruskigt gott. :)

Karins stekpannekaka
75 gram Smör 80 % fett
2.5 dl Vetemjöl
2.5 dl Socker
2 st Ägg
Ströbröd
valfritt val av bär/frukt

Instruktioner
Sätt ugnen på 200 grader, ha smöret i en gjutjärnsstekpanna och smält smöret i ugnen.
Blanda mjöl, socker och ägg och ha i det smälta smöret.
Bröa stekpannan och häll i smeten.
Strö bären eller skala, skiva frukten och strö dem över kakan.
Skjuts in i ugnen och grädda i ca 20-25min

Kommentarer

  1. Barbro i E:a24 maj 2011 21:05

    Kommer norpa åt mig detta recept lät ju supergott!!! Jag döper då om det till SARAS STEKPANNKAKA :D

    SvaraRadera
  2. Jag tycker jättemycket om din blogg, men färgen på texten gör att den är himla svårläst, jag ser knappt vad det står. Går det att göra något åt det tror du?
    För övrigt så är allt bra och du är skön att läsa!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2