Sista dagen

Sista dagen på vår Nice-tripp och det blev ju inte heller så många bilder den här dagen av förståliga skäl. :)

24 april
Hemresedagen! :(
Vaknade vid 8, planet skulle gå 11 och incheckningen senast 10 så det var ju perfekt. Hade hittat bussen så vi skulle komma lagom i tid. :)
Kommer ner till busshållsplatsen och gör upptäckten att hela Promenade de Anglais är avstäng för ett Triathlon-lopp… Skit, vad fan gör vi nu?!?
Lyckades få tag på en polis som förklarade att bussen gick bara ett kvarter upp istället så vi lyckades hinna med bussen som vi skulle åkt med. :) Pust, men sånt här ger mig ont i magen…

Hemresan fick vi sitta på varsitt ställe, jag satt vid fönstret och Lokförarn satt i raden snett bakom mig så vi kunde inte direkt prata heller. Tråkigt för sova kunde jag inte heller göra.
Sthlm lämnade vi bakom oss runt 3-snåret och vi hann väl inte mer än förbi Solna så sov jag. Vid Stavsjö stannade vi för att äta och dricka en kopp kaffe. Hemma i Ekliden igen runt 18, både trötta men nöjda över vår resa. :)
Steg: 6 499

Au revoir Nice!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?