Smärta eller bara lite otränad?

Jag har en punkt i ryggen, eller snarare strax under skulderbladet som gör jävligt ont till och från.
Det är en mooooolande värk (bara för att klargöra att det verkligen molar) och ibland känns bättre om jag får dra några djupa andetag och "spänna ut" lungorna.
Men smärtan kan även få mig att dra efter andan för att det gör så ont.

Jag har haft ont förut och inte direkt kopplat några hästar till det hela, är det träningsvärk? Är det ett muskelfäste som är lite känsligt? Vad kan det vara?
Det aboslut lustiga är att det känns bra när jag får träna. Hade inte ont något alls igår, kom hem och gick en sväng och fick då lite känningar. Idag har det gjort ont under dagen och hemma satte jag mig på motionscykeln 40min och nu känns det knappt...
Jag blir inte klok(are) på det här. Vila är ju uppenbarligen inte ett option så vattengympan som är planerad till torsdag finns det ingen risk att jag ställer in...

På bilden kan ni se var nånstans jag har ont, fast det ska vara på vänstra sidan.

bild lånad från Sibelius-akademin

Kommentarer

  1. Önskar jag kunde hjälpa dej?
    Kan inget om ryggvärk, men brukar ta till zoon ibland för att punktmarkera krämpor....
    kram ullamaria
    krya på dej!

    SvaraRadera
  2. Hej lilla stumpan!

    Det var där jag hade så fruktansvärt ont i början på terminen. Inflammation på mig. Inte ett helt ovanligt ställe att ha ont på när det gäller oss som jobbar med det vi gör. Testa med en alvedon och två ipren regelbundet under några dagar och se om det blir bättre, annars tycker jag att du ska ringa doktorn, innan det blir värre.

    SvaraRadera
  3. Nej glömde ju avsluta! ;-)
    Kram och tycke om dig <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?