Let's do day 4

23 april
Den här morgonen sprang Lokförarn ner och köpte frukost, baguette även idag. :)
Regnet kom den här dagen, de hade hotat om det tidigare men idag kom det. Det behövdes…
Planen var museum men det var för långt bort och för mycket regn så det fick bli ett besök på LaFayette, ytterligare ett shoppingställe (fast något dyrare) än det som vi besökt tidigare.
Hamnade i Gamla stan och dess trånga gränder, jättemysigt!
Hittade ett ställe där jag shoppade 3 toppar, superfina! :)
Same procedure as last day, tillbaka till hotellet för att sussa. :)
Regnet hade slutat när vi vaknade till och det var ju skönt, något svalare i luften och det var vi tacksamma för. :) Hittade en jättegullig fransk restaurang, Maison de la Mari som serverade Bouillabaisse men där man var tvungen att säga till dagen innan så det blev inte det.
Däremot åt jag en salade Nicoise och till varmrätt åt både Lokförarn och jag en grillad fisk-rätt som innehåll musslor, lax, regnbåde (tror jag) och sen två filébitar till. Massor av mat och jag orkade bara äta fisken och skippade potatisen.
Svängen förbi MacNolan’s innan vi tog svängen över Gamla stan tillbaka till hotellet.
Steg: 10 821

Auer choklad och kanderad frukt-butik

Vem vill sätta tänderna i det här?

De där fåniga kaffeslurkarna

Spar utanför hotellet hade ett underbart fruktstånd ute som doftade ljuvligt

Mys på hotellet

en kyrka i Gamla stan som vi gick in i på kvällen,
påskgudstjänst pågick och rökelsen
var så tjock att det gick att "skära sig igenom den"

Kommentarer

  1. Vad fin bloggen blivit!
    Önskar dig en skön första maj!

    Här var det frost i natt men nu är det strålande solsken.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?