I etapper?

För att inte göra "rese-bloggen" så lång bestämmer jag mig för att göra den i etapper. En dag för dag liksom men lite bilder till, vad säger ni om det? :)
Kan även berätta att boken jag började läsa igår, lästes ut och lampan släcktes halv 3 och behöver jag säga att jag var dödstrött när klockan ringde sen igen vid 6?!?

Men här kommer iaf vår resa... :)

19 april
Planet skulle lätta från marken halv 9 men för att slippa rusningstrafik i Sthlm och för att verkligen ha marginal valde vi att åka redan runt 3 på morgonen. Klockan ringde därför kvart över 2 och inte blev det många timmars sömn inte. Frukost på Arlanda, riktigt ”viktvänligt” med en stor kopp kaffelatte och en ”dubbel rostemacka”…
Flygresan gick bra men det är banne mig jobbigare att sitta vid fönstret och se hur marken försvinner än att sitta längre in. Så från och med nu är det Lokförarn som sitter vid fönstret hädan efter. Annars gick det bra och vi hade kanonväder när vi landade, klarblå himmel och solsken och varmt, riktigt varmt.
Vi tog bussen från flygplatsen och lyckades hitta hotellet utan några problem. :) Fick rummet direkt, vi hade nog förväntat oss att vi skulle få vänta men inte, upp och kasta av sig lite kläder och ställa ifrån väskorna och sen ut igen. Kika runt i området vi bodde i och kontaterade att det var ett bra område, affärer, bageri, apotek (som förövrigt finns minst 2 på varje gata i Frankrike) och restauranger precis inpå.
Ner på Promenade de Anglais, ner till hamnen och sen tillbaka ”in” i stan igen, käkade lunch på ett charmigt litet brasserie. Tillbaka till hotellet, sussa en stund innan man duschade och gjorde sig snygg(are) inför kvällen.
Åt mat på Le Quebec som tydligen har haft Johnny Depp ätandes där, när och hur vet jag inte men så var tydligen fallet. Han hade ätit pizza (något som stället är känt för) men det missade vi och åt något som blev av en besvikelse. Vi beställde in kött med Roquefortostsås och pommes (av ren gammal vana tror vi) men det var heller inget märkvärdigt så vi lovade oss själva att kött var bannlyst, är man vid en kuststad som är känd för sina fiskrätter skulle vi inte äta kött!
Fortsätta knalla, ner till ”fiskrestaurang-distriktet” där även en del barer låg och Akathor blev slutdestinationen för vår del innan vi begav oss tillbaka till hotellet.
Steg: 18 649

Hängde man ut genom hotellfönstret kunde man se Medelhavet

En vacker vy

Place Massena, det satt "ljusgubbar" uppe på piedelstalerna som ändrade färg kvällstid

Le Negresco

Kommentarer

  1. Klart att vi vill läsa och se bilder - där finns alltid nya tips och infallsvinklar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?