En blåsig dag

Jag kan inte tänka mig att blåsten har ungått någon, jösses vad det har blåst. Här hos mig har det till och med rasslat i takpannorna och jag tror att 3-4stycken har flyttat lite på sig. Gillar inte när det blåser så...
Vår brevlåda har till och med blåst ner, vad säger man om det?

Kroppen börjar äntligen må bättre, ryggen känns dock fortfarande av och stortån har börjat skifta i färg. :)
Dagens "to do" har bestått av att fixa till brevlådan, Lokförarn var och köpte en ny i torsdags då den har vi fixat med idag. Ni vet en sån där, markpostlåda som vi får plats med mer post utan att behöva oroa oss för att brevbärarn "knölar".
Däremot behövdes det en betong-klump till den "lilla" rackaren för att stå stadigt så det fick bli en tur till stan med mitt i alltihop. Och där, på Byggmax händer det något som tyvärr har etsat sig fast på min näthinna... Jag sitter i bilen och väntar på Lokförarn som är inne och betalar, i v70 bredvid oss håller en pappa och hans lilla dotter (3-4år) på och fixar lite. Jag sitter och tittar på dem, dottern hoppar in i bilen via bakluckan medan pappan fixar med listerna som han lastat i bilen. Han böjer sig fram och det är då det händer, det som etsat sig fast på min näthinna...
Hans tröja och jacka åker upp och han visar upp hela sitt mörka, håriga arsle för alla som möjligtvis tittar... *Hua!* Och jag menar inte att han visade upp liiitegrann av sin bakdel utan det var hela j*la "marabou-rännan".

Från och med nu, tittar jag i knät när jag sitter i bilen på en byggfirma (och inte bara där förresten). Jag lovar, dyrt och heligt att aldrig mer studera människor runt omkring mig!!!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?