Gillar inte såna här måndagar!

Vaknar i morse, ingen sol och snö på backen!
Suck!! Varför? Hade som plan att gå upp och gå en sväng innan frukost men jag valde att ställa om klockan och somna om. Dåligt samvete... jo, lite iaf!
Kommer till jobbet, känner mig glad och lite sådär lycklig (fast jag inte morgontränat; se förra inlägget) och får mig en kalldusch.

Kvällsmöte! Nej fy, inte ikväll!
Jag som hade planerat in ett möte med motionscykeln (återigen eftersom morgonträningen inte blev av) fast det är väl lite tur att det var kvällsmöte ändå för jag menar vem vill vara lycklig när man sover, vad har man för nytta av det då liksom? ;) Ja, lite flum-flum jag vet... ;)
Hur som haver, kvällens möte är ett sk Pedagogisk café, vi pedagoger inom Öster (sektor Borensberg) träffas och diskuterar och försöker vara kloka. Kvällens ämne gällde läroplan/utvecklingssamtal/förskola-hem, ett riktigt viktigt ämne där vi alla borde göra olika. Så vi sitter där, ett gäng pedagoger från de olika förskolorna inom sektor Borensberg och blir förbannade för att vi inte gör lika. Vi får/har olika förutsättningar som gör att vi inte gör lika... Borde det inte vara lika när man jobbar inom samma kommun?

Nu är jag iaf trött och jag känner att det ska bli skönt att krypa ner i sängen. Läsa en stund kanske, iaf till boken hoppar upp och ger mig en smäll. Nån motion i morgonbitti blir det inte för det är tidiga klockan i morgon med frukost på jobbet.
Något annat jag ser fram emot i morgon är bio med söta anna med litet a, jag menar ni vet hon som har en blogg som ni inte får läsa. ;) Hon som bjöd mig på lunch för ett tag sen. :) Det ska bli najs, dels för att det ska bli trevligt att träffa anna och dels för att jag går så sällan på bio.



Kommentarer

  1. Hoppar boken upp i ditt ansikte när du somnar? För mig är det tvärtom, den trillar ner i mitt ansikte......

    Love U

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du kom ut på morgonpromenaden idag för jag håller verkligen också med ditt förra inslag. Börjar man sunt har man liksom satt standard för hela dagen sedan!

    Vad ska ni se för film?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2