Vårkänslor; here they come!

Vilka vårkänslor det har surrat i bröstet på mig idag, tulpanerna som doftade, solen som lyste och fåglarna som kvittrade. Vi bestämde oss för att faktiskt gå en sväng innan Lokförarn gav sig av till jobbet idag och bara genom att kliva ut genom dörren försvann (nästan iaf) vårkänslorna. Fy satan vad det blåste...

Nä, man ska tydligen vara inne och titta ut för att våren ska spira. ;) Nä, skämt åsido...
Idag blev det en premiär, Lokförarn var sugen på våfflor härom dagen och kom hem med ett paket kejsarvåfflor och så söt och gullig som jag är gräddade jag ett gäng till "lunch/middag" idag.


Igår var ju stora bakdagen men även idag har jag "knådat" ihop en limpa från Leila Lindholms one more slice, det skulle bli ett stort levainbröd (det hette så plus att levain är surdeg på franska) enligt receptet men jag hade nog inte beräknat att det skulle bli sååå stort. För att förstå hur stor limpan är la jag till en liten tändsticksask som jmf. :) Vad tycker ni?


Nästa gång ska jag prova att baka på hälften av receptet eller så får man dela på brödet så det blir två limpor. :)

Kommentarer

  1. Haha! Vilket GIGANTISKT bröd!

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig tjejen! Fick oxå lite vårkänslor idag när solen sken...Älskar dig ♥

    SvaraRadera
  3. Jösses vilken jättelimpa...
    räcker hela veckan om du frågar mej.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  4. Wow! Vilket bautabröd! Och gott ser det ut oxå. Jag måste komma igång med brödbak alltså...blir mest söta och onyttiga saker just nu...Kram Kikan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?