Snökaos

Igår var det väl ett sjuhelsikes väder? Jag hann till jobbet innan allt började men när jag åkte hem (tidigare för jag inte mådde bra) var det rena kaosen.
Och det värsta av allt, jag hade sommardäck på bilen, dåliga sommardäck tillråga på allt...

När jag kom hem var Lokförarn hemma så medan jag tog panodil och gick och la mig, gav han sig iväg och bytte däck på bilen. Det är nån speciell mutter på våra däck och Lokförarn saknar det verktyget eller nåt sånt som gör att han själv inte byter. När han kom hem sen igen, bytte han på "sin pendlar" bil så även han åker säkert till Hallsberg. Mitt goa ♥...

Idag är jag hemma, har inte sovit mycket i natt. Att jobba på förskola, ha ont i magen och sen inte sovit på det gör att jag inte är den bästaste Sara som jag borde vara. Så jag valde att vara hemma med full förståelse från mina arbetskamrater.
Så jag myser inne, tittar ut på snön som ligger vit och fin, eldar i kamin och ja... känner humlan som surrar i mitt bröst som vår allas Ernst säger.

  

Kommentarer

  1. Maken fick åka o hämta däcken igår lite halvstressad för att sätta på dem på jobbet idag. Eg brukar vi byta på verkstad men de hade inga tider kvar på flera dagar och trots tjat från min sida hade ju inte N ringt o bokat tid... Ah well. Däcken kommer på idag iaf, det känns bra.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Precis, bra gjort av dej att ara hemma. Alla vi som jobbar med barn vet hur mycket energi det tar.
    Krya på dej nu ...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. Trist att du inte mår bra! Krya på dig kära syster.....

    Gick igenom samma sak igår när jag skulle hem från min partnerskola....också bara sommardäck på bilen! Det gick inte fort men hem kom jag utan några problem.....bilen fick stå idag då älsklingen inte hunnit med att byta och jag har ingen lust att göra det...men ikväll blir det förhoppningsvis vinterdäck på bilen......

    Love U
    syrran

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?