Förra året och årets...

Jag som älskar julen, älskar också julskivor men det får inte vara vad som helst...
Det får inte vara Christer Sjögren fast jag får min beskärda del av honom ändå. Lokförarns mormor fullkomligt älskar honom och då brukar han få sjunga lite i bakgrunden på julafton... Ja, ni vet... gammal är äldst. ;)
Men förra året köpte jag en cd på rea, Diana Kralls Christmas Songs och jägarns så nöjd jag är/var med den! Underbar!

I år kommer julskivan bli Sarah Dawn Finers Winterland, lyssnar just nu på den på Spotify och riktigt skön den med. :) Lite jazzig och så där lagom julig, iaf så Lokförarn inte "tar illa vid sig" av att jag spelar den.
Han gillade Krall iaf så då borde han gilla den här...


En annan favorit är ju Peter Jöback Jag kommer hem igen till jul. Var och såg den julkonserten när han var ute och turnerade första året. Det var med goda vänner i Louis De Geer-hallen i Norrköping och jösses. Sån stämning, sån känsla och så underbart! Sarah Dawn Finer var med som körtjej och det var väl då jag fick upp ögonen för henne...


Har du nån favorit?

  

Kommentarer

  1. Gillar Ainbusks julskiva och Magnus Carlsson.......men tycker om Peter Jöback och Carolas skivor också! =)

    Love U

    SvaraRadera
  2. Har ingen favorit utan lyssnar på lite av varje i julmusiksväg,på julafton har min man en tradition att ta fram den gamla vevgrammofonen å veva lite stenkakejul...till barnens glada tjut å skratt (de tycker det är så himla urdåligt....)men han tror att de är överförtjusta...japp, så knasiga är vi på våran jul ;) Varför vara som alla andra???
    kram ullamaria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2