En liten snärta kan snärta ganska bra...

På vattengympan jag går på finns det ett gäng tanter som gärna pratar med varandra under passet. De slänger käft med varann (jag är också med på ett hörn) och med ledaren. Det skojas och flamsas samtidigt som man tränar, vissa fixar att träna hårt medans andra kanske nästan är där för att just prata...
Ibland kan det bli lite kafferep över det hela, tyvärr!

Med start i förra veckan är det en annan ledare på torsdagar, en ung tjej som hade ett himla trevligt pass faktiskt. Jag var lite sen idag, så den "vanliga" platsen jag brukar stå på var upptagen vilket gjorde att jag hamnade mer i mitten av bassängen. Hon drar igång sitt pass och tanterna "där framme" börjar prata och det går väl kanske 10-15min innan ledaren tittar på tanterna och säger:

- Sch!!! Ni ska ju inte prata bort passet...

Hon som jag misstänker åker till vattengympan för att just prata blev precis svart i ansiktet. Det var som att dra ner en rullgardin och hon blev skitsur helt enkelt. Under passet blänger hon bara på ledare och efteråt brukar hon simma men inte idag. Det var upp direkt utan pardon...

Så bara för att man råkar vara "en liten snärta" kan man snärta ganska bra... :)

Kommentarer

  1. ibland behöver man snärta.......synd att inte vår körfröken har den pondusen, ibland blir det för mycket kackel och lite sång......=)

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?