Sommaren är kort?!?

Nu går jag in i sista helgen innan jobbet kallar mig tillbaka...
Tillbaka till verkligheten, tillbaka till rutiner och tillbaka till det vanliga...

Tråkigt för det är skönt med semester, det är skönt att vara ledig och använda tiden till det JAG vill. Att bara göra sånt som jag gillar, hoppa över sånt som inte lockar för stunden.

I förra veckan hade jag min syster med familj här på besök, då stod det en husvagn på uppfarten. 
Det är perfekt när nattgäster har med sig sitt eget boende, det underlättar både för dem själva och för oss då vi inte har så stort inne. Det var superkul att de var här och tillsammans, fast i varsin bil, for vi vidare mot Lindesberg efter en tre dagar.
Idag for min svågers syster och familj vidare mot nya mål, de har varit hos oss sen i onsdags. Sist de var hos oss var i samband med min mammas bortgång för 4 år sen. Det var riktigt trevligt att ha dem här, tråkigt bara att Lokförarn jobbade och inte var hemma. Men i dagarna här nu, stod det en husvagn igen på uppfarten. :)
Samtidigt som min svågers syster och familj var hade min kusin och hennes kille bestämt sig för att semestra i Linköping, de tog in på hotell Radisson mitt i stan och tyckte vi skulle ses.
Därför har jag direkt inte hunnit med att blogga något...

Idag pustar jag, tar det lugnt med Lokförarn som börjar sin semester idag, i morgon är det FRI FART på Göta Kanal. Ett rätt fånigt evenemang om du frågar mig, men det har väl med alla besökare att göra. Vi blir totalt "insnöade" och kommer inte ut för folk parkerar som idioter...
Och vi som hade tänkt åka till Mora i helgen...


Träffen med kusin och sambon på Bishop Arms i Linköping.
Mia har sett nåt spännande och Magnus dricker nån la Frog "special"
(vet inte vad whiskeyn egentligen heter.)
Jag blev bjuden på middag i restaurang Hys av besökarna.
Visas det lite foton
Catrin leker med min kamera

 
Det är roligt med vänner som kommer och hälsar på, för då får jag "leka" i köket på ett annat sätt än när det bara är jag och Lokförarn. "Göra mig till" skulle folk kalla det men jag tycker det är skoj och jag kanske inte "slappnar av" som jag borde, känner nu att jag skulle behöva semester för att jag haft semester. ;)

  





Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2