Idag tog jag cykeln igen!


Idag tog jag fram cykeln igen, andra gången för i år och idag gick turen till affärn. Lokförarn och jag var in till stan på eftermiddagen och hälsade på hans mormor och lagom till vi kommer hem piper min mobil och meddelar att mitt paket från Ellos har kommit. Så är det banne mig alltid, så fort jag kommer hem får jag de där sms'en och aldrig när jag ändå är nånstans så jag "passerar" mer automatiskt.
Så idag bestämde jag mig för att det fick bli cykeln, 30 min tog det fram och tillbaka och Sara var både andfådd och svettig när hon kom hem. Jag kan nämligen inte "nöjes-cykla" utan jag trampar hela tiden och fort ska det gå. :)
Allt i paketet satt som smäck och jag kan lätt påstå att allt kommer bli sommarfavoriter, minst 2 av dem iaf!

bilder lånade från Ellos.se

Det bästa med att cykla till affären är att jag kan cykla utmed kanalen, behöver inte åka på vägen nånting. :) Däremot ska det bli intressant med min morgonpromenad i morgon för att se hur det ser ut längs med. Det finns en "rastplats" med bänkar, grillmöjligheten och ett dass på sträckan och det brukar vara ett tillhåll för ungdomar på sommaren. Idag var det ett gäng grabbar som satt med både öl, sprit och whiskey, problemet var bara att de var definitivt inte "torra bakom öronen"... Antar att det var lite skolavslutningsfirande på gång.
Undrar om någon "nattvandrar" där? Vet föräldrarna om deras tillhåll?
Förhoppningsvis bromsade regnet deras lilla fest, så det inte gick så hårt till menar jag. Det är ju ändå vatten runt i kring, djupa diken på sina ställen och ja ett kanske inte idealiskt ställe att få sig en fylla på.

  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2