Sol från en blå himmel

Sätter mig ner här framför datorn för att skriva ett inlägg i bloggen, har ju inte skrivit nåt sen igår... Och tyvärr händer det inte så mycket just nu som gör det värt att blogga om.
Jag är trött på kvällarna, vi är ju ute hela dagarna på jobbet och det tar på krafterna. Det blir lätt så när man jobbar som jag gör, att man är ute hela dagarna menar jag.
Ut med ungarna på dagisgården och sen ut själv, enda gången man går in är för att äta lunch även om det sker motvilligt...
På nåt sätt är det ungefär som om vi måste kompensera för de dagarna under vintern då vi knappt kommer ut pga kyla eller snömängd som det var iår.
Det är också nu man får samma kommentar varje dag, när föräldrarna hämtar.


- Nu har ni det bästa jobbet...

Varför kan ingen säga samma sak när vinteroveraller ska på eller när gallonkläder gäller? ;)


Ett "litet" inlägg blev det allt... ;)

Jag har läst nånstans att kallduschar är bra för viktminskning, om inte annat intalar jag mig det!
För idag när jag stod i duschen, med schampoo i håret och kroppen intvålad, tar varmvattnet slut... Burr, behöver jag säga att det blev jävligt kallt?!?

Kommentarer

  1. Jag brukar säga att jag tycker synd om personalen som måste vara ute i skitväder. Men då säger personalen: "Men när solen är här så har vi världens bästa jobb". ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Enligt föräldrar och allmänhet har jag världens bästa jobb på sommaren... :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2